Niet zo lang geleden arriveerde de rode ‘hop-on hop-off’ bus in Rotterdam, het bewijs dat de stad een serieuze toeristenbestemming is geworden. De City Marketing van Rotterdam Partners heeft haar vruchten afgeworpen. Maar wat zijn de voordelen van City Marketing voor de culturele sector? En hebben de stadsmarketeers kunst en cultuur nodig om de stad te verkopen?

Night Shift

Night Shift is een maandelijkse debatavond geïnitieerd door een grassroots-organisatie van museumprofessionals. Nieuwsgierig, open en een tikkeltje kritisch worden de relatie tussen culturele instellingen en hun publiek bevraagd.

Tijdens de Night Shift van 15 juni gaan we het hebben over de relatie tussen City Marketing en erfgoed. Sprekers zijn onder anderen Studio VOLLAERSZWART, verantwoordelijk voor de ‘city dressing’ in Den Haag. Zij hulden de hofstad in de kleuren van De Stijl, ter ere van het 100-jarig jubileum van deze kunststroming. Op welke andere manieren kunnen kunst, erfgoed en City Marketing elkaar versterken?

Night Shift is gratis toegankelijk, een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld. Night Shift begint om 19:00 uur. De voertaal is Engels, maar vragen in het Nederlands zijn van harte welkom. Achteraf is er gelegenheid tot napraten in Het Nieuwe Café.

Thursday Bite

Eet voorafgaand aan de Thursday Night een hapje mee met sprekers, gasten en medewerkers van Het Nieuwe Instituut. Het Nieuwe Café biedt om 18:30 uur de ene keer keuze uit verschillende soepen met brood, de andere keer een quiche met salade. Dinervouchers a € 7,50 zijn tot een dag tevoren te krijgen via Ticket-pagina van het parallele programma Bot Club.

datum
15/06/2017
tijd
19:00 – 21:00
taal
Engels
verder deze avond

Museum open tot 21:00

The New Haberdashery open tot 21:00

Study Centre open tot 21:00

Bot Club (humans welcome), 19:30 – 21:30

locatie

Het Nieuwe Instituut
Museumpark 25
3015 CB Rotterdam

toegang

Gratis